
Divino
Type werk: Branding
Voor deze branding ben ik een challenge aangegaan. Ik ben op straat gaan lopen om op zoek te gaan naar logo om te "re-branden".
Ik was op zoek naar een logo en kwam mijn oude bijbaan tegen. En dacht, hoe leuk is het als voor hun een redesign zou maken? Alhoewel, het logo helemaal niet slecht is, leek het mij leuk om mijn visie los te laten op het totale ontwerp. Het eindresultaat is speels, bold en kleurrijk. Allemaal bedoeld om een snelle eerste indruk te geven op de klanten die daar een broodje, ijsje, milkshake of hun koffie komen ophalen of toch even blijven zitten. Op elke verpakking een catchy tekst om de klant te triggeren er een foto van te maken en te delen op hun socials.
Bekijk hier het verhaal achter deze branding

In dit logo heb ik verschillende stijlen gecombineerd om een funky Lunchroom neer te zetten. Ik heb voor een bold en duidelijk lettertype gekozen zodat in een oog op slag het logo duidelijk te lezen is. Dit in combinatie met de simpele maar speelse illustraties is gelijk duidelijk wat voor brand het is. Alleen aan de naam is het niet te zien omdat het verder niet benoemd wordt.

Deze lunchroom is vooral bedoeld voor
to-go orders en het snel eten van je lunch of ijsje. Om die reden heb ik grote contrasten gecreëerd door kleur en lettertype gebruik.






Voor het gebruik van de icon heb ik alleen voor de illustraties gekozen zonder iets van de naam te vermelden. De illustraties zijn door de stijl zo uniek dat ze zelfs zonder het hoofd logo te herkennen zullen zijn.




Het tweede icon wordt vooral gebruikt op verpakkingen als een soort stempel. Dit geeft een klassieke touch en balanceert goed met de zelf geschreven quotes op alle verpakkingen.